עברתם ניתוח קטרקט בהצלחה, וכעת עליכם להיות מיודעים לגבי מספר דברים חשובים – כיצד עליכם לנהוג לאחר הניתוח? האם מותר לכם לאמץ את העיניים? מה קורה עם מספר המשקפיים? וכן הלאה.

אומנם ניתוח קטרקט הוא הליך כירורגי קל, קצר ופשוט – אך כמו בכל הליך רפואי אחר, גם פה עולות שאלות וכן גם חששות. ד"ר יחזקאל לוי עם כל התשובות הנחוצות, להתנהלות נכונה אחרי ניתוח קטרקט.

למה אוכל לצפות לאחר ניתוח קטרקט?

לאחר ניתוח קטרקט, צפו שהראייה שלכם תתחיל להשתפר תוך מספר ימים. הראייה עשויה להיות מטושטשת בהתחלה, כאשר העין שלכם נרפאת ומתכווננת בהדרגה. צבעים עשויים להיראות בהירים יותר לאחר הניתוח, מכיוון שכעת אתם מסתכלים על העולם דרך עדשה חדשה וברורה.

ממה עליי להימנע לאחר ניתוח קטרקט?הנחיות לאחר ניתוח קטרקט

  • לא לנהוג ביום הראשון שלאחר הניתוח.
  • לא להרים משאות כבדים או לבצע פעילות מאומצת במשך כמה שבועות.
  • מייד לאחר ההליך, יש להימנע מהתכופפות כדי למנוע לחץ נוסף על העין שלכם.
  • לא להשתמש במוצרים כגון תרסיסי שיער ותחליב גילוח במהלך תקופת ההחלמה מניתוחי עיניים בלייזר.
  • לא לשפשף את העיניים במשך השבוע הראשון לאחר ניתוח עיניים בלייזר.
  • לא לשחות לפחות 10 ימים לאחר ניתוח לייזר בעיניים.
  • לא לשים איפור עיניים לפחות שבוע לאחר ניתוח לייזר בעיניים.

האם מותר לצפות בטלוויזיה לאחר ניתוח קטרקט?

מייד לאחר ניתוח קטרקט, ברגע שתגיעו הביתה, מומלץ לנמנם ולתת מנוחה לעיניים. מספר שעות לאחר הניתוח, רוב האנשים כבר מסוגלים לצפות בטלוויזיה, או להסתכל על מסך מחשב לפרק זמן קצר. אל תאמצו את העיניים יתר על המידה – צפו במסכים רק לפרקי זמן קצרים ביממה הראשונה לאחר הניתוח.

האם ניתן לנהוג לבד לאחר ניתוח קטרקט?

לא ניתן. לאחר הניתוח אסור בתכלית האיסור לנהוג בכל רכב, גם כדי להגיע הביתה. מלבד זאת שהראייה מטושטשת לאחר הניתוח, לתרופת ההרגעה המשמשת במהלך הניתוח, לוקח זמן מה לפוג ולהיעלם. מכיוון שהנכם מצויים תחת תרופת הרגעה, הנהיגה הופכת ללא בטוחה ואף למסוכנת. יהיה עליכם למצוא דרך אחרת להגיע הביתה (בני משפחה, חברים, מונית וכן הלאה).

כמה ימי מנוחה נדרשים להתאוששות לאחר ניתוח קטרקט?

תקופת ההחלמה המיידית מהניתוח נמשכת בדרך כלל 6 עד 12 שעות, אך היא משתנה בהתאם למטופל (תלוי במספר גורמים). מרבית המטופלים רואים בבירור תוך 24 שעות לאחר הניתוח לתיקון ראייה, אך לאחרים לוקח יומיים עד חמישה ימים להתאוששות מלאה. קחו זאת בחשבון, והיערכו מראש מבחינת ימי מחלה במקום העבודה, במידת הצורך.

למרות שחלק מהמטופלים רואים טוב רק מספר ימים לאחר ניתוח קטרקט, הריפוי המלא יכול לארוך עד שלושה חודשים. זמן ההחלמה מניתוח קטרקט נוטה להיות מינימלי ומתון, אך ישנם גורמים שונים שיכולים להשפיע על מהירות ההחלמה.

אילו תרופות דרושות לאחר הניתוח?

הרופא המטפל ייתן לכם את התרופות הדרושות, כאשר בדרך כלל מדובר בכמה סוגים של טיפות עיניים שאותן יש לטפטף לעין המנותחת כבר ביום הראשון לאחר הניתוח. השימוש בתרופות יימשך ככל הנראה מספר ימים, בהתאם להנחיות הרופא.

האם יש צורך להשתמש במגן עיניים אחרי הניתוח?

מומלץ מאוד להשתמש במשקפי שמש, וכן גם במגן עיניים מפלסטיק המיועד למנוע פגיעה בטעות בעין המנותחת (בייחוד בשעות הלילה, כאשר ישנים, וכן בזמן הרחצה). השימוש במגן עיניים נמשך בדרך כלל שבועיים לאחר הניתוח, אך כמובן שכל מקרה גופו והרופא ייתן לכם את ההנחיות הרלוונטיות.

דף הנחיות מפורט לאחר ניתוח קטרקט >

 

גלילה לראש העמוד